Wat is bedrijfsidentiteit en wat is die van Rednose?
Je bedrijfsidentiteit vertelt feitelijk jouw merkbelofte aan je (potentiële) klant. Het vertelt wat hij of zij van jouw product of dienst kan verwachten en het onderscheid je van jouw concurrenten. Je bedrijfsidentiteit komt voort uit wie jij als bedrijf bent en hoe je als merk wilt overkomen op de wereld om je heen. Zoals elk individu een unieke identiteit heeft, heeft ook jouw bedrijf unieke eigenschappen die deze identiteit creëren, je bedrijfs-DNA.
De identiteit is een combinatie van diverse elementen die samen de bedrijfsidentiteit ofwel het unieke ‘zijn’ van een bedrijf bepalen. Allereerst zal je misschien denken aan een logo en een woordmerk en de rest van de huisstijl. Dit is zeker niet alles, denk bijvoorbeeld ook aan de niet visuele elementen zoals de tone of voice waarmee je bedrijf communiceert. Al deze elementen komen voort uit de missie, visie, bedrijfsdoelstellingen en marketingstrategie om vervolgens in een huisstijlhandboek samengevat te worden. Eenmaal in een handboek moet de huisstijl natuurlijk ook bewaakt worden. De expertise van Rednose, huisstijlmanagement.

“Wij geloven in een wereld waar snelle, feilloze documentcreatie en lifecycle management volledig is geregeld volgens de branding en het beleid van het bedrijf.”
Rednose creëert innovatieve, dynamische en efficiënte document lifecycle-oplossingen voor allerlei soorten bedrijven. Rednose is al tientallen jaren specialist en een van de grootste document creatie software leveranciers van de Rijksoverheid. Rednose pioniert door slimmer te zijn dan zijn concurrenten. Door onze diepgaande kennis van bedrijfsprocessen te combineren met onze klantgerichte consultancy en onze geavanceerde software, garanderen we de meest efficiënte oplossing voor onze klanten.
This is our DNA.